Obsługa administracyjna:
- ustawowe działania w zakresie zwykłego zarządu nieruchomością wspólną,
- prowadzenie ewidencji lokali mieszkalnych,
- ustalanie wymiaru opłat z tytułu kosztów użytkowania lokali: zaliczki eksploatacyjnej, zaliczki na fundusz remontowy, oraz opłat zwrotnych za dostarczane do lokalu media (woda i ścieki, wywóz nieczystości stałych),
- dokonywanie przeliczeń wymiaru należności w przypadku zmiany wysokości ceny mediów,
- wystawianie i doręczanie zawiadomień o zmianie wysokości opłat,
- prowadzenie imiennych kartotek finansowych w zakresie naliczonych opłat, należnych odsetek, dokonanych wpłat oraz występujących zaległości lub nadpłat,
- kontrolowanie terminowości wpłat, wystawianie i przesyłanie dłużnikom upomnień, a w koniecznych przypadkach windykacja należności,
- wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń właścicielom lokali,
- przyjmowanie wszelkich zgłoszeń, interwencji i wniosków od użytkowników i właścicieli lokali,
- sporządzanie rozliczenia finansowego oraz rocznego planu gospodarczego dla nieruchomości,
- przygotowanie i prowadzenie corocznych zebrań.
Obsługa księgowo-bankowa:
- prowadzenie dla nieruchomości odpowiedniej księgowości finansowej i sprawozdawczości w tym zakresie zgodnie z obowiązującymi przepisami i ustawą o rachunkowości,
- księgowanie dokumentów zafakturowanych na nieruchomość wspólną przez kontrahentów obsługujących nieruchomość oraz dostawców mediów,
- przygotowanie informacji finansowych o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości oraz przychodach,
- wystawianie przelewów bankowych regulujących bieżące płatności,
- księgowanie wyciągów bankowych dotyczących części wspólnej nieruchomości, oraz księgowanie analityczne na poszczególne lokale.
Obsługa porządkowo-techniczna
Nadzór nad wywiązywaniem się z obowiązków firm świadczących usługi na rzecz nieruchomości zgodnie ze stosownie zawartymi umowami:
- utrzymanie czystości i porządku na części wspólnej nieruchomości,
- utrzymanie terenu przynależnego do nieruchomości (chodniki, ciągi komunikacyjne, tereny zielone) poprzez ich bieżące sprzątanie, oczyszczanie chodników ze śniegu i błota, oraz grabienie i oczyszczanie trawników,
- utrzymanie w należytym stanie porządkowym miejsc składowania odpadów bytowo-komunalnych (kubły, kontenery, śmietniki),
- wykonywanie obowiązkowych przeglądów określonych Prawem Budowlanym, konserwacja i bieżące naprawy nieruchomości oraz urządzeń technicznych,
- sporządzanie na podstawie kontroli stanu technicznego budynku zestawień potrzeb remontowych,
- prowadzenie dokumentów określonych przepisami Prawa Budowlanego i dozoru technicznego, w szczególności obowiązkowej książki obiektu budowlanego, dokumentacji technicznej, wpisy z wymaganych przeglądów technicznych nieruchomości, protokoły i opinie z przeglądów kominiarskich,
- kontrola nad zapewnieniem dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej, gazu wody, odprowadzania ścieków i wywozu śmieci,
- prowadzenie bieżącej ewidencji zgłoszeń konserwacyjnych i ich niezwłoczna realizacja,